Ecobouwers is bereikbaar tijdens het opendeurweekend via 02/282 19 42 en info@ecobouwers.be

ORCON HRC 300 draait op hoogste stand toevoer, maar laagste stand afvoer.

Hallo iedereen, onze ORCON HRC 300 Ecomax (2 jaar oud) draait al 2 weken op het hoogste niveau van toevoer, maar op het laagste stand afvoer. Wat kan hier de reden van zijn?

Er is niets geblokkeerd, zelfs niet op het dak. Het systeem draait op het hoogste niveau zodra het wordt ingeschakeld.

Bedankt voor ideeën!

Groeten

Gabriel

Reacties

Die toestellen proberen normaal een evenwicht toevoer- en afvoerdebiet te hebben.  

Kan je voelen of de debieten aan aanvoer en afvoer gelijk zijn?

Eventueel gaan ze harder draaien bij hogere luchtvochtigheid, maar dan denk ik nog dat debieten gelijk gehouden worden.  

En bij bescherming tegen invriezen gaan ze eventueel meer lucht van binnen nemen.  Dat is dus net het omgekeerde als je beschrijft.

Ik denk dat je best terug naar de installateur gaat; ze geven dacht ik meer dan 2 jaar garantie.

Wat zeggen de lichtjes op je toestel; die geven normaal een status weer.

Bedankt voor uw antwoord! Het toestel is 2 jaar lang gelopen zonder verstellingen aan toevoer of afvoer. Verstopt is ook niks. Heb nu gemerkt dat het toestel altijd op stand 3 toevoer blijft lopen, zelfs als met de afstandsbediening op stand 2 gezet wordt. Eventueel een sensor kapot... Het groene lampje geeft geen aanduiding op een probleem jammer genoeg. Je merkt dat zo een WTW systeem toch wel handig is, als het niet goed werkt....